2011/2012
Dnia 7.10.2011r. w Naszym Gimnazjum odbyły
się wybory do Parlamentu Polskiego.
Młodzież miała prawo zagłosować na jeden z
komitetów wyborczych:
- KW Prawo i Sprawiedliwość
- KW Polska Jest Najważniejsza
- KW Sojusz LEwicy Demokratycznej
- KW Ruch Palikota
- KW Polskie Stronnictwo Ludowe
- KW Polska Partia Pracy-Sierpień 80
- KW Platforma Obywatelska RP
- KW Nowa Prawica-Janusza Korwin-Mikke
- KW Prawica
A oto formularz do głosowania:
Udział w głosowaniu wzięło łącznie 160
osób, z czego 6 głosów nie było ważnych.
Wyniki wyglądały następująco:
Choć, jak wiemy rzeczywistość była inna (diagram
poniżej) ...
Na naszych zajęciach obliczyliśmy, że przeliczając
głosy na mandaty w Sejmie to PO ma 212, PiS 158, Ruch Palikota
39, PSL
Jeśli takie wyniki potwierdzą się, to koalicja PO-PSL może
liczyć na większość - w sumie 239 sejmowych
"szabel".
II Semestr
W II semestrze członkowie naszego
klubu „szlifowali” wiedzę z takich przedmiotów jak
historia i wos, pod kątem egzaminu
gimnazjalnego. W takich zajęciach mogli uczestniczyć uczniowie
całej szkoły, ale tylko z klas III gimnazjum. Każdy był zadowolony z jakości prowadzonych lekcji, ponieważ
można było nabyć potrzebną i konkretną wiedzę
jako element powtórzeniowy. Uczniowie rozwiązywali testy
próbne z egzaminów z w/w przedmiotów o bardzo
zróżnicowanym stopniu trudności. Niewątpliwie takie
zajęcia są bardzo pomocne, ale w jak dużym stopniu pomogły
uczniom, dowiemy się po 22 czerwca.
Parlament Europejski
Parlament Europejski to skomplikowana w
swoim działaniu instytucja, a o jej dniu powszednim członkowie klubu
mieli okazjęi się przekonać. Była
to tylko prymitywna scenka przedstawiająca obrady parlamentu, ale
członkowie klubu wczuli się na tyle, że jedna godzina lekcyjna
nie wystarczyła. Tematem owych obrad było wprowadzenie elektrowni
atomowych do Polski. Wówczas jako sala obrad
(zdjęcie poniżej)
służyły 4 ławki i kilka krzeseł. Jednak nie
przeszkadzało to uczestnikom, aby przenieść atmosferę z
wielkiego pomieszczenia sali obrad, którego widywali na filmach, do
małej siedziby Szkolnego Klubu Europejskiego w Starym Pilczynie.
Opisywana atmosfera była bardzo napięta,
uczniowie, wcielając się w posłów,
szczegółowo opowiadali o swoim zdaniu na temat budowy elektrowni
atomowej w Polsce oraz o ewentualnych skutkach takiej inwestycji. Podzielono
się na dwie partie, względem siebie tworzące opozycję.
Jedna partia stanowczo sprzeciwiała się propozycji otwarcia takiej
elektrowni, tłumacząc się skutkami w postaci możliwości
wybuchu katastrofy nuklearnej, składowania odpadów radioaktywnych
oraz innych czynników, które mogłyby wpłynąć
na człowieka i środowisko. Natomiast opozycja poprzedniej partii popierała
realizację takiego projektu z myślą o powiększeniu
ilości miejsc pracy oraz zmniejszeniu emisji dwutlenku węgla, bowiem
znaczna część energii w Polsce produkowana jest za pomocą
spalania węgla, co wiąże się z poważnymi
konsekwencjami nie tylko ze strony środowiska, ale także ze strony
nakładów pieniężno-karnych za nieprzestrzeganie norm
emisji tego niekorzystnego gazu do atmosfery, które są narzucane
przez Unię Europejską.
Obrady na w/w temat na tyle zaciekawiły
członków klubu, że postanowili wymyśleć nowy temat
obrad i przeprowadzić następne. Trafiło na dosyć popularny
temat, czyli ACTA.
I w tym przypadku można było się
spotkać z obszerną wypowiedzią uczniów-posłów
z dwóch partii.