KRYTERIA
OCENIANIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
![]() |
|
POZIOM
PODSTAWOWY |
POZIOM
PONADPODSTAWOWY |
||
OGÓLNE KRYTERIA OCENIANIA |
Ocena dopuszczająca ☼ niewielka samodzielność ☼ odtwórcza wiedza ☼ skuteczne próby opanowania materiału ☼ wiedza i umiejętności na poziomie minimalnym,
umożliwiającym dalsze przyswajanie materiału |
Ocena dostateczna ☼ wolne tempo wypowiedzi ☼ proste zdania ☼ właściwa reakcja językowa na prostą wypowiedź rozmówcy ☼ poprawne mówienie z uwzględnieniem zasad właściwej wymowy, zapewniających
zrozumienie wypowiedzi ☼ dopuszczalne błędy językowe, które nie zakłócają
rozumienia |
Ocena dobra ☼ logiczna konstrukcja wypowiedzi ☼ niezbyt urozmaicone konstrukcje do wyrażania opinii ☼ błędy językowe, które nie zakłócają komunikacji; poprawna
wymowa i intonacja ☼ wypowiedź w pełni zrozumiała ☼ poprawny wybór formy i stylu wypowiedzi |
Ocena bardzo dobra ☼ wypowiedź ciekawa, płynna, bogata w treść i słownictwo ☼ poprawna wymowa i intonacja, zbliżona do wypowiedzi rodzimych użytkowników języka ☼ sporadyczne błędy językowe, które nie zakłócają
komunikacji ☼ wypowiedź w całości zrozumiała ☼ bezbłędny wybór formy i stylu wypowiedzi |
część tematyczna
Temat 1 |
Człowiek |
|||
Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem
środków językowych, umożliwiających realizację pozostałych wymagań ogólnych w
zakresie tematu: |
||||
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego |
OCENA |
OCENA |
OCENA |
OCENA |
SŁOWNICTWO |
||||
Znajomość środków językowych |
Zna część słownictwa
wprowadzonego w tym rozdziale. |
Zna i stara się stosować część
słownictwa wprowadzonego w tym rozdziale. |
Zna i stosuje większość
słownictwa i wyrażeń wprowadzone w tym rozdziale. |
Zna i stosuje słownictwo i
wyrażenia wprowadzone w tym rozdziale. |
Uczeń opisuje ludzi. |
Krótko opisuje wygląd
wymyślonej przez siebie postaci. Popełnia liczne błędy, które zakłócają
wypowiedź. |
Częściowo poprawnie opisuje
wymyśloną przez siebie postać (wygląd, osobowość i ubrania). Tekst zawiera
liczne błędy językowe. |
W większości poprawnie opisuje
wymyśloną przez siebie postać (wygląd, osobowość i ubrania). |
Samodzielnie i poprawnie
opisuje wymyśloną przez siebie postać (wygląd, osobowość i ubrania). |
SŁUCHANIE Sekcja 1: Uczeń określa główną myśl tekstu. Sekcja 2: Uczeń wyszukuje lub selekcjonuje informacje. |
||||
Uczeń rozumie ze słuchu proste, krótkie, typowe wypowiedzi. |
W niewielkim stopniu poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie. |
Częściowo poprawnie poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na słuchanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na słuchanie. Uzasadnia swoje odpowiedzi. |
Uczeń wyraża swoje opinie i sugestie, prowadzi negocjacje w prostych sytuacjach. |
Odgrywa rozmowy częściowo wg
podanego scenariusza. Przekonuje kolegę lub koleżankę do swoich pomysłów.
Liczne błędy językowe mogą zakłócać przekaz informacji. |
Odgrywa rozmowy częściowo wg
podanego scenariusza. Przekonuje kolegę lub koleżankę do swoich pomysłów.
Popełnia liczne błędy w wypowiedzi, ale przekazuje informacje w zrozumiały
sposób. |
Odgrywa rozmowy wg podanego
scenariusza. Przekonuje kolegę lub koleżankę do swoich pomysłów. W większości
zachowuje poprawność językową. |
Odgrywa rozmowy wg podanego
scenariusza. Skutecznie przekonuje kolegę lub koleżankę do swoich pomysłów.
Zachowuje pełną poprawność językową. |
CZYTANIE Sekcja 1: Uczeń określa główną myśl tekstu, wyszukuje lub selekcjonuje informacje, określa kontekst sytuacyjny. Sekcja 2: Uczeń rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu. |
||||
Uczeń rozumie proste wypowiedzi pisemne. |
W niewielkim stopniu poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. |
Częściowo poprawnie poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na czytanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na czytanie. Uzasadnia swoje odpowiedzi. |
Uczeń opisuje osoby, miejsca i zjawiska. |
Pisze kilka prostych zdań
dotyczących obrazka w podręczniku. Popełnia liczne błędy językowe. |
Przygotowuje opis obrazka w
podręczniku. Praca zawiera liczne błędy. |
W większości poprawnie
przygotowuje opis obrazka w podręczniku. |
Samodzielnie i poprawnie
przygotowuje opis obrazka w podręczniku. |
REAGOWANIE JĘZYKOWE Sekcja 1: uczeń przetwarza treści przedstawione w materiale wizualnym i wyraża je w języku obcym, rozpoznaje i stosuje struktury leksykalno-gramatyczne. Sekcja 2: uczeń przetwarza treści przedstawione w materiale wizualnym i wyraża je w języku obcym, właściwie reaguje językowo w określonych kontekstach sytuacyjnych. |
||||
Uczeń przetwarza treści przedstawione w materiale wizualnym i wyraża je w języku obcym. |
Częściowo poprawnie dobiera zdania do zdjęć. |
Poprawnie dobiera zdania do zdjęć oraz częściowo poprawnie uzupełnia
luki w opisie zdjęcia. |
Poprawnie dobiera zdania do zdjęć oraz w większości poprawnie
uzupełnia luki w opisie zdjęcia. |
Poprawnie dobiera zdania do zdjęć oraz uzupełnia luki w opisie
zdjęcia. |
Uczeń rozpoznaje i stosuje struktury leksykalno-gramatyczne. |
Dobiera część wyrazów do odpowiednich luk, ale błędnie tworzy ich
formy. |
Częściowo poprawnie uzupełnia luki w tekście formami podanych
wyrazów. Zwykle poprawnie dobiera wyraz do luki, ale używa jego błędnej
formy. |
W większości poprawnie uzupełnia luki w tekście formami podanych
wyrazów. |
Uzupełnia luki w tekście
odpowiednimi formami podanych wyrazów. |
Uczeń odpowiednio reaguje językowo w określonych kontekstach. |
Częściowo dobiera pytania do odpowiedzi. |
Prawidłowo dobiera pytania do odpowiedzi. |
Prawidłowo dobiera pytania do odpowiedzi. Częściowo poprawnie odgrywa
rozmowy wg podanego scenariusza. |
Prawidłowo dobiera pytania do odpowiedzi. Całkowicie poprawnie
odgrywa rozmowy wg podanego scenariusza. |
Uczeń rozwiązuje test na słownictwo z tematu 1. |
Temat 2 |
Człowiek |
|||
Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem
środków językowych, umożliwiających realizację pozostałych wymagań ogólnych w
zakresie tematu: |
||||
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego |
OCENA |
OCENA |
OCENA |
OCENA |
SŁOWNICTWO |
||||
Znajomość środków językowych |
Zna część słownictwa
wprowadzonego w tym rozdziale. |
Zna i stara się stosować część
słownictwa wprowadzonego w tym rozdziale. |
Zna i stosuje większość
słownictwa i wyrażeń wprowadzone w tym rozdziale. |
Zna i stosuje słownictwo i
wyrażenia wprowadzone w tym rozdziale. |
Uczeń wyraża swoje opinie. Uczeń opisuje miejsca. |
Podaje kilka słów i wyrażeń,
które mogą opisać zalety lub wady życia na wsi. |
Uczeń wyraża swoją opinię na
temat życia na wsi. Opisuje jego zalety lub wady. Popełnia liczne błędy
językowe, ale sens wypowiedzi jest zrozumiały. |
Uczeń wyraża swoją opinię na
temat życia na wsi. Opisuje jego zalety lub wady. W większości zachowuje
poprawność językową i stosuje odpowiednie słownictwo. |
Uczeń wyraża swoją opinię na
temat życia na wsi. Opisuje jego zalety lub wady. Zachowuje poprawność
językową i stosuje bogate słownictwo. |
Uczeń przedstawia fakty z teraźniejszości. |
Bardzo krótko odpowiada
pisemnie na pytania w podręczniku. Popełnia błędy językowe, które zakłócają
komunikację. |
Odpowiada pisemnie na pytania w
podręczniku. Popełnia liczne błędy językowe, które nie zakłócają komunikacji. |
Przygotowuje fragment strony
internetowej, która opisuje fakty dotyczące polskich domów/mieszkań oraz
zwyczajów dotyczących obowiązków domowych. |
Przygotowuje fragment strony
internetowej, która opisuje fakty dotyczące polskich domów/mieszkań oraz
zwyczajów dotyczących obowiązków domowych. |
SŁUCHANIE Sekcja 1: Uczeń wyszukuje lub selekcjonuje informacje. Sekcja 2: Uczeń określa główną myśl tekstu, określa kontekst sytuacyjny, wyszukuje lub selekcjonuje informacje. |
||||
Uczeń rozumie ze słuchu proste, krótkie, typowe wypowiedzi. |
W niewielkim stopniu poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie. |
Częściowo poprawnie poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na słuchanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na słuchanie. Uzasadnia swoje odpowiedzi. |
Uczeń wyraża swoje opinie. |
Wybiera najlepszą formę
zakwaterowania. |
Wybiera najlepszą formę
zakwaterowania. Przedstawia swój wybór i stara się go krótko uzasadnić. |
Wybiera najlepszą formę
zakwaterowania. Przedstawia i uzasadnia swój wybór. |
Wybiera najlepszą formę zakwaterowania.
Przedstawia i w pełni uzasadnia swój wybór. Podaje kilka zalet. |
CZYTANIE Sekcja 1: Uczeń rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu, określa intencje autora tekstu. Sekcja 2: Uczeń określa główną myśl tekstu. |
||||
Uczeń rozumie proste wypowiedzi pisemne. |
W niewielkim stopniu poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. |
Częściowo poprawnie poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na czytanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na czytanie. Uzasadnia swoje odpowiedzi. |
Uczeń opisuje miejsca. |
Bardzo krótko opisuje jeden
pokój w „idealnym” domu. Używa prostego języka. Popełnia liczne błędy
językowe. |
Opisuje jeden pokój w
„idealnym” domu. Stosuje odpowiednie słownictwo. Praca jest częściowo poprawna
językowo. |
Opisuje jeden pokój w
„idealnym” domu. Stosuje bogate słownictwo. Praca jest w większości poprawna
językowo. Opowiada o nim swojemu koledze |
Szczegółowo opisuje jeden pokój
w „idealnym” domu. Stosuje bogate słownictwo. Praca jest poprawna językowo. |
Uczeń wyraża swoje opinie. |
Częściowo poprawnie zgadza się
lub nie z opiniami w podręczniku. |
Zgadza się lub nie z
opiniami w podręczniku. Pisze list do gazety, w którym bardzo krótko wyraża
swoją opinię dotyczącą przedstawionego pokoju. Popełnia liczne błędy. |
Zgadza się lub nie z
opiniami w podręczniku. Pisze list do gazety, w którym wyraża swoją opinię
dotyczącą przedstawionego pokoju. W większości zachowuje poprawność
gramatyczną. |
Zgadza się lub nie z
opiniami w podręczniku. Pisze list do gazety, w którym wyraża swoją opinię
dotyczącą przedstawionego pokoju. Zachowuje poprawność gramatyczną. |
REAGOWANIE JĘZYKOWE Sekcja 1: uczeń przetwarza treści przedstawione w materiale wizualnym i wyraża je w języku obcym,. Sekcja 2: uczeń rozpoznaje i stosuje struktury leksykalno-gramatyczne. |
||||
Uczeń przetwarza treści przedstawione w materiale wizualnym i wyraża je w języku obcym. |
Poprawnie wybiera odpowiedzi do pytań. |
Poprawnie wybiera odpowiedzi do pytań oraz częściowo poprawnie
odpowiada na pytania dotyczące zdjęcia. |
Poprawnie wybiera odpowiedzi do pytań oraz w większości poprawnie
odpowiada na pytania dotyczące zdjęcia. |
Poprawnie wybiera odpowiedzi do pytań oraz samodzielnie odpowiada na
pytania dotyczące zdjęcia. |
Uczeń rozpoznaje i stosuje struktury leksykalno-gramatyczne. |
Uzupełnia luki w nielicznych zdaniach. |
Częściowo poprawnie uzupełnia luki w zdaniach i tekście. |
W większości uzupełnia luki w zdaniach oraz tekście odpowiednimi wyrazami. |
Uzupełnia luki w zdaniach oraz w tekście odpowiednimi wyrazami. |
Uczeń rozwiązuje test na słownictwo z tematu 2. |
Temat 3 |
Życie rodzinne i towarzyskie |
|||
Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem
środków językowych, umożliwiających realizację pozostałych wymagań ogólnych w
zakresie tematu: |
||||
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego |
OCENA |
OCENA |
OCENA |
OCENA |
SŁOWNICTWO |
||||
Znajomość środków językowych |
Zna część słownictwa
wprowadzonego w tym rozdziale. |
Zna i stara się stosować część
słownictwa wprowadzonego w tym rozdziale. |
Zna i stosuje większość
słownictwa i wyrażeń wprowadzone w tym rozdziale. |
Zna i stosuje słownictwo i wyrażenia
wprowadzone w tym rozdziale. |
Uczeń przetwarza treści wyrażone w materiałach wizualnych i wyraża je w języku obcym. |
Częściowo poprawnie układa
obrazki w odpowiedniej kolejności. |
Poprawnie układa obrazki w
odpowiedniej kolejności. Częściowo poprawnie dobiera zdania do ilustracji. |
Poprawnie układa obrazki w
odpowiedniej kolejności oraz dobiera
zdania do ilustracji. |
Poprawnie układa obrazki w
odpowiedniej kolejności oraz dobiera
zdania do ilustracji. Nazywa te wydarzenia. |
SŁUCHANIE Sekcja 1: Uczeń określa kontekst sytuacyjny, wyszukuje lub selekcjonuje informacje. Sekcja 2: Uczeń wyszukuje lub selekcjonuje informacje. |
||||
Uczeń rozumie ze słuchu proste, krótkie, typowe wypowiedzi. |
W niewielkim stopniu poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie. |
Częściowo poprawnie poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na słuchanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na słuchanie. Uzasadnia swoje odpowiedzi. |
Uczeń opisuje własne doświadczenia. |
Opowiada koledze lub koleżance
o problemach z rodzicami oraz o przyjęciu-niespodziance, ale popełnia poważne
błędy, które zakłócają zrozumienie wypowiedzi. |
Opowiada koledze lub koleżance
o problemach z rodzicami oraz o przyjęciu-niespodziance. Wypowiedzi są
częściowo poprawne. |
Opowiada koledze lub koleżance
o problemach z rodzicami oraz o przyjęciu-niespodziance. Zachowuje poprawność
językową oraz stosuje odpowiednie słownictwo. |
Opowiada koledze lub koleżance
o problemach z rodzicami oraz o przyjęciu-niespodziance. Zachowuje pełną
poprawność językową oraz stosuje bogate słownictwo. |
CZYTANIE Sekcja 1: Uczeń określa główną myśl tekstu. Sekcja 2: Uczeń rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu. |
||||
Uczeń rozumie proste wypowiedzi pisemne. |
W niewielkim stopniu poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. |
Częściowo poprawnie poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na czytanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na czytanie. Uzasadnia swoje odpowiedzi. |
Uczeń wyraża swoje opinie oraz propozycje. |
Pisze kilka zdań, które opisują
jeden z obrazków w podręczniku. Popełnia liczne błędy. |
Pisze email to kolegi, w którym
opisuje jedno z wybranych przyjęć przedstawionych w podręczniku. Popełnia
liczne błędy. |
Pisze email to kolegi, w którym
opisuje jedno z wybranych przyjęć przedstawionych w podręczniku. Używa części
poznanych wyrażeń. |
Pisze email to kolegi, w którym
opisuje jedno z wybranych przyjęć przedstawionych w podręczniku. Używa
większości poznanych wyrażeń. |
Uczeń relacjonuje wydarzenia z przeszłości. |
Opisuje niektóre z obrazków w
podręczniku. |
Częściowo poprawnie opisuje
historyjkę na podstawie obrazków w podręczniku. |
Opisuje historyjkę na podstawie
obrazków w podręczniku. Pisze email do kolegi lub koleżanki, w którym opisuje
ciekawe wydarzenie. W emailu używa stylu nieformalnego. |
Opisuje historyjkę na podstawie
obrazków w podręczniku. Pisze email do
kolegi lub koleżanki, w którym opisuje ciekawe wydarzenie. W emailu używa
stylu nieformalnego. |
REAGOWANIE JĘZYKOWE Sekcja 1: uczeń przetwarza treści przedstawione w materiale wizualnym i wyraża je w języku obcym. Sekcja 2: uczeń odpowiednio reaguje językowo w określonych kontekstach sytuacyjnych, uczeń rozpoznaje i stosuje struktury leksykalno-gramatyczne. |
||||
Uczeń przetwarza treści przedstawione w materiale wizualnym i wyraża je w języku obcym. |
Znajduje część błędnych informacji w opisie ilustracji. |
Znajduje większość błędnych informacji w opisie ilustracji. |
Znajduje i poprawia większość błędnych informacji w opisie
ilustracji. Uczeń dobiera opis do zdjęcia. |
Znajduje i poprawia błędne informacje w opisie ilustracji. Uczeń
dobiera opis do zdjęcia. |
Uczeń rozpoznaje i stosuje struktury leksykalno-gramatyczne. |
Dobiera część wyrazów do odpowiednich luk, ale błędnie tworzy ich
formy. |
Częściowo poprawnie uzupełnia luki w tekście formami podanych
wyrazów. Zwykle poprawnie dobiera wyraz do luki, ale używa jego błędnej
formy. |
W większości poprawnie uzupełnia luki z tekście formami podanych
wyrazów. |
Uzupełnia luki z tekście
odpowiednimi formami podanych wyrazów. |
Uczeń przekazuje w języku obcym informacje zawarte w tekstach obcojęzycznych. |
Częściowo poprawnie układa zdania, wykorzystując informacje podane w
podręczniku. |
Pisze krótki tekst na podstawie informacji w podręczniku. Popełnia
liczne błędy językowe. |
Na podstawie informacji w podręczniku, pisze artykuł prasowy, w
którym opisuje wydarzenie z przeszłości. Częściowo zachowuje poprawność
językową. |
Na podstawie informacji w podręczniku, pisze artykuł prasowy, w
którym opisuje wydarzenie z przeszłości. Zachowuje poprawność językową. |
Uczeń rozwiązuje test na słownictwo z tematu 3. |
Temat 4 |
Szkoła |
|||
Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem
środków językowych, umożliwiających realizację pozostałych wymagań ogólnych w
zakresie tematu: |
||||
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego |
OCENA |
OCENA |
OCENA |
OCENA |
SŁOWNICTWO |
||||
Znajomość środków językowych |
Zna część słownictwa
wprowadzonego w tym rozdziale. |
Zna i stara się stosować część
słownictwa wprowadzonego w tym rozdziale. |
Zna i stosuje większość
słownictwa i wyrażeń wprowadzone w tym rozdziale. |
Zna i stosuje słownictwo i
wyrażenia wprowadzone w tym rozdziale. |
Uczeń opisuje miejsca. |
Częściowo poprawnie opisuje
szkołę na obrazku. |
W większości poprawnie opisuje
szkołę na obrazku oraz swoją własną szkołę. |
Częściowo poprawnie dyskutuje o
różnicach między szkołą na obrazku a szkołą ucznia. |
Dyskutuje o różnicach między
szkołą na obrazku a szkołą ucznia. Zachowuje poprawność gramatyczną. |
Uczeń opisuje miejsca. |
Częściowo poprawnie opisuje
swoją szkołę. |
Poprawnie opisuje swoją szkołę. |
W większości poprawnie
przygotowuje reklamę swojej szkoły. |
Poprawnie przygotowuje reklamę
swojej szkoły. Stosuje odpowiedni język. |
SŁUCHANIE Sekcja 1: Uczeń określa główną myśl tekstu. Sekcja 2: Uczeń wyszukuje lub selekcjonuje informacje. |
||||
Uczeń rozumie ze słuchu proste, krótkie, typowe wypowiedzi. |
W niewielkim stopniu poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie. |
Częściowo poprawnie poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na słuchanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na słuchanie. Uzasadnia swoje odpowiedzi. |
Uczeń wyraża swoje opinie. |
Mówi, czy zgadza się czy nie z
podanymi stanowiskami. |
Mówi, czy zgadza się lub nie z
podanymi stanowiskami. Częściowo poprawnie uzasadnia swoje opinie. |
Zgadza się lub nie z podanymi
stanowiskami. Uzasadnia swoje opinie. Używa części poznanych wyrażeń. |
Zgadza się lub nie z podanymi
stanowiskami. Dokładnie uzasadnia swoje opinie. Używa większości poznanych
wyrażeń. |
Uczeń przekazuje i uzyskuje informacje. |
Opisuje krótko i prosto problem
lub reaguje na usłyszane informacje. Popełnia liczne błędy językowe, które
również mogą uniemożliwiać zrozumienie. |
Częściowo poprawnie odgrywa
rozmowę wg podanego scenariusza – wciela się w rolę nauczyciela lub rodzica.
Opisuje problem i reaguje na usłyszane informacje. Popełnia liczne błędy. |
Odgrywa rozmowę wg podanego
scenariusza – wciela się w rolę nauczyciela lub rodzica. Opisuje problem i
reaguje na usłyszane informacje. Wypowiedzi są w większości poprawne. |
Odgrywa rozmowę wg podanego
scenariusza – wciela się w rolę nauczyciela lub rodzica. Opisuje problem i reaguje
na usłyszane informacje. |
CZYTANIE Sekcja 1: Uczeń określa intencje autora tekstu. Sekcja 2: Uczeń określa intencje autora tekstu, określa kontekst wypowiedzi. |
||||
Uczeń rozumie proste wypowiedzi pisemne. |
W niewielkim stopniu poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. |
Częściowo poprawnie poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na czytanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na czytanie. Uzasadnia swoje odpowiedzi. |
Uczeń przetwarza treści przedstawione w materiale wizualnym i wyraża je w języku obcym. Uczeń przedstawia fakty z teraźniejszości. |
Wskazuje odpowiednie fragmenty
ilustracji. |
Wskazuje odpowiednie fragmenty
ilustracji. Częściowo poprawnie odpowiada na niektóre pytania. |
Wskazuje odpowiednie fragmenty
ilustracji. Odpowiada na pytania i dość szczegółowo je uzasadnia. Popełnia
nieliczne błędy językowe. |
Wskazuje odpowiednie fragmenty
ilustracji. Odpowiada na pytania i szczegółowo je uzasadnia. |
Uczeń wyraża swoje opinie. |
Wybiera najlepszą dla siebie
szkołę. |
Wybiera najlepszą dla siebie
szkołę. Częściowo poprawnie uzasadnia swoją opinię. |
Wybiera najlepszą dla siebie
szkołę. Poprawnie uzasadnia swoją opinię. Wymienia kilka cech dobrej szkoły. |
Wybiera najlepszą dla siebie
szkołę. Poprawnie uzasadnia swoją opinię. Wymienia kilka cech dobrej szkoły.
Zachowuje poprawność językową. |
REAGOWANIE JĘZYKOWE Sekcja 1: uczeń przetwarza treści przedstawione w materiale wizualnym i wyraża je w języku obcym, odpowiednio reaguje w określonych kontekstach sytuacyjnych. Sekcja 2: uczeń rozpoznaje i stosuje struktury leksykalno-gramatyczne. |
||||
Uczeń przetwarza treści przedstawione w materiale wizualnym i wyraża je w języku obcym. |
Częściowo odpowiada na pytania do zdjęcia. Popełnia liczne błędy,
które zakłócają zrozumienie wypowiedzi. |
Odpowiada na pytania do zdjęcia, ale nie zachowuje poprawności
językowej. |
W większości poprawnie i wyczerpująco odpowiada na pytania do
zdjęcia. |
W pełni poprawnie i wyczerpująco odpowiada na pytania do zdjęcia. |
Uczeń odpowiednio reaguje w określonych kontekstach sytuacyjnych. |
Poprawnie wybiera przynajmniej jedną prawidłową odpowiedź. |
Częściowo poprawnie wskazuje reakcje pasujące do usłyszanych
wypowiedzi. |
W pełni poprawnie wskazuje reakcje pasujące do usłyszanych
wypowiedzi. |
W pełni poprawnie wskazuje reakcje pasujące do usłyszanych
wypowiedzi. Proponuje wypowiedzi pasujące do pozostałych odpowiedzi. |
Uczeń rozpoznaje i stosuje struktury leksykalno-gramatyczne. |
Z pomocą nauczyciela wybiera kilka odpowiedzi, by uzupełnić zdania i
teksty. |
Częściowo poprawnie wybiera odpowiednie odpowiedzi, by uzupełnić
zdania i teksty. |
W większości poprawnie wybiera odpowiednie odpowiedzi, by uzupełnić
zdania i teksty. |
W pełni poprawnie wybiera odpowiednie odpowiedzi, by uzupełnić zdania
i teksty. |
Uczeń relacjonuje wydarzenia z przeszłości. |
Przygotowuje opis szkolnej wycieczki. Podaje część niezbędnych
informacji. Popełnia liczne błędy językowe. |
Przygotowuje opis szkolnej wycieczki. Podaje niezbędne informacje.
Popełnia liczne błędy językowe. |
Przygotowuje opis szkolnej wycieczki. Podaje dość dużo szczegóły. W
większości zachowuje poprawność językową i stosuje odpowiednie słownictwo. |
Przygotowuje opis szkolnej wycieczki. Podaje liczne szczegóły.
Zachowuje pełną poprawność językową i stosuje bogate słownictwo. |
Uczeń rozwiązuje test na słownictwo z tematu 4. |
Temat 5 |
Praca |
|||
Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem
środków językowych, umożliwiających realizację pozostałych wymagań ogólnych w
zakresie tematu: |
||||
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego |
OCENA |
OCENA |
OCENA |
OCENA |
SŁOWNICTWO |
||||
Znajomość środków językowych |
Zna część słownictwa
wprowadzonego w tym rozdziale. |
Zna i stara się stosować część słownictwa
wprowadzonego w tym rozdziale. |
Zna i stosuje większość
słownictwa i wyrażeń wprowadzone w tym rozdziale. |
Zna i stosuje słownictwo i
wyrażenia wprowadzone w tym rozdziale. |
Uczeń określa kontekst wypowiedzi. Uczeń wyraża swoje opinie. |
Częściowo poprawnie dopasowuje
przedstawione zawody do nagrań. |
Dopasowuje przedstawione zawody
do nagrań. Częściowo poprawnie opisuje zalety i wady pozostałych zawodów. |
Dopasowuje przedstawione zawody
do nagrań. W większości poprawnie opisuje zalety i wady pozostałych zawodów. |
Dopasowuje przedstawione zawody
do nagrań. Samodzielnie i poprawnie opisuje zalety i wady pozostałych
zawodów. |
SŁUCHANIE Sekcja 1: Uczeń określa kontekst wypowiedzi. Sekcja 2: Uczeń wyszukuje lub selekcjonuje informacje. |
||||
Uczeń rozumie ze słuchu proste, krótkie, typowe wypowiedzi. |
W niewielkim stopniu poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie. |
Częściowo poprawnie poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na słuchanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na słuchanie. Uzasadnia swoje odpowiedzi. |
Uczeń opisuje ludzi. |
Używa części informacji z
podręcznika, by napisać artykuł. Popełnia liczne błędy językowe – również te,
które zakłócają zrozumienie wypowiedzi. |
Używa części informacji z
podręcznika, by napisać artykuł. Popełnia liczne błędy językowe. |
Na podstawie informacji z
podręcznika pisze artykuł. W większości zachowuje poprawność językową. |
Na podstawie informacji z
podręcznika pisze artykuł. Zachowuje poprawność językową i stosuje
odpowiednie słownictwo. |
CZYTANIE Sekcja 1: Uczeń określa główną myśl poszczególnych części tekstu. Sekcja 2: Uczeń wyszukuje lub selekcjonuje informacje. |
||||
Uczeń rozumie proste wypowiedzi pisemne. |
W niewielkim stopniu poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. |
Częściowo poprawnie poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na czytanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na czytanie. Uzasadnia swoje odpowiedzi. |
Uczeń opisuje ludzi oraz wyraża swoje preferencje. |
Uczeń nazywa typ osobowości na
obrazku. |
Uczeń nazywa typ osobowości na
obrazku. Mówi, jaki jest jego typ osobowości. |
Uczeń nazywa typ osobowości na
obrazku. Mówi, jaki jest jego typ osobowości oraz jakie zawody mógłby
wykonywać. |
Uczeń nazywa typ osobowości na
obrazku. Mówi, jaki jest jego typ osobowości oraz jakie zawody mógłby
wykonywać. Uzasadnia swoją odpowiedź. |
REAGOWANIE JĘZYKOWE Sekcja 1: uczeń przetwarza treści przedstawione w materiale wizualnym oraz w języku polskim i wyraża je w języku obcym. Sekcja 2: uczeń rozpoznaje i stosuje struktury leksykalno-gramatyczne. |
||||
Uczeń przetwarza treści przedstawione w materiale wizualnym oraz w języku polskim i wyraża je w języku obcym. |
Częściowo odpowiada na pytania do zdjęcia. Popełnia liczne błędy,
które zakłócają zrozumienie wypowiedzi. Poprawnie wybiera przynajmniej jedną
prawidłową odpowiedź. |
Odpowiada na pytania do zdjęcia, ale nie zachowuje poprawności
językowej. Częściowo poprawnie wskazuje reakcje pasujące w sytuacjach
opisanych po polsku. |
W większości poprawnie i wyczerpująco odpowiada na pytania do
zdjęcia. Poprawnie wskazuje reakcje pasujące w sytuacjach opisanych po
polsku. |
W pełni poprawnie i wyczerpująco odpowiada na pytania do zdjęcia.
Poprawnie wskazuje reakcje pasujące w sytuacjach opisanych po polsku. Proponuje
konteksty pasujące do pozostałych odpowiedzi. |
Uczeń rozpoznaje i stosuje struktury leksykalno-gramatyczne. |
Z pomocą nauczyciela częściowo poprawnie uzupełnia luki w tekście
odpowiednimi wyrazami. |
Częściowo poprawnie uzupełnia luki w tekście odpowiednimi wyrazami. |
W większości poprawnie uzupełnia luki w tekście odpowiednimi
wyrazami. |
W pełni poprawnie uzupełnia luki w tekście odpowiednimi wyrazami. |
Uczeń wyraża swoje opinie. |
Mówi, który z dwóch podanych zawodów jest ciekawszy/trudniejszy itp. |
Odgrywa rozmowy w parach. Próbuje przekonać kolegę lub koleżankę, że
jeden z zawodów jest ciekawszy/trudniejszych itp. Wypowiedzi są częściowo
poprawne. |
Odgrywa rozmowy w parach. Próbuje przekonać kolegę lub koleżankę, że
jeden z zawodów jest ciekawszy/trudniejszych itp. Argumentuje swoje
wypowiedzi. W większości zachowuje poprawność językową. |
Odgrywa rozmowy w parach. Próbuje przekonać kolegę lub koleżankę, że
jeden z zawodów jest ciekawszy/trudniejszych itp. Logicznie argumentuje swoje
wypowiedzi. Zachowuje poprawność językową. |
Uczeń rozwiązuje test na słownictwo z tematu 5. |
Temat 6 |
Żywienie |
|||
Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem
środków językowych, umożliwiających realizację pozostałych wymagań ogólnych w
zakresie tematu: |
||||
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego |
OCENA |
OCENA |
OCENA |
OCENA |
SŁOWNICTWO |
||||
Znajomość środków językowych |
Zna część słownictwa wprowadzonego
w tym rozdziale. |
Zna i stara się stosować część
słownictwa wprowadzonego w tym rozdziale. |
Zna i stosuje większość
słownictwa i wyrażeń wprowadzone w tym rozdziale. |
Zna i stosuje słownictwo i
wyrażenia wprowadzone w tym rozdziale. |
Uczeń udziela i uzyskuje informacje. |
Zamawia pizzę w restauracji. |
Zamawia pizzę w restauracji.
Mówi, jakie dodatki chciałby zamówić. |
Odgrywa scenkę w restauracji –
w roli klienta i kelnera. Zamawia pizzę, pyta o dodatki. Stosuje odpowiednie
słownictwo. |
Odgrywa scenkę w restauracji –
w roli klienta i kelnera. Zamawia pizzę, pyta o dodatki. Stosuje bogate
słownictwo oraz grzeczne pytania. |
SŁUCHANIE Sekcja 1: Uczeń określa główną myśl tekstu. Sekcja 2: Uczeń wyszukuje lub selekcjonuje informacje. |
||||
Uczeń rozumie ze słuchu proste, krótkie, typowe wypowiedzi. |
W niewielkim stopniu poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie. |
Częściowo poprawnie poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na słuchanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na słuchanie. Uzasadnia swoje odpowiedzi. |
Uczeń opisuje miejsca i przedmioty. |
Proponuje kilka potraw do
szkolnej stołówki. |
Proponuje kilka potraw do
szkolnej stołówki. Mówi, czy w jego szkole jest stołówka/sklepik. |
Proponuje kilka potraw do szkolnej
stołówki. Mówi, czy w jego szkole jest stołówka/sklepik. Wypowiada się na
jej/jego temat. |
Proponuje kilka potraw do
szkolnej stołówki. Mówi, czy w jego szkole jest stołówka/sklepik. Wypowiada
się na jej/jego temat i uzasadnia swoją odpowiedź. |
CZYTANIE Sekcja 1: Uczeń określa główną myśl poszczególnych części tekstu. Sekcja 2: Uczeń określa kontekst sytuacyjny, wyszukuje lub selekcjonuje informacje. |
||||
Uczeń rozumie proste wypowiedzi pisemne. |
W niewielkim stopniu poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. |
Częściowo poprawnie poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na czytanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na czytanie. Uzasadnia swoje odpowiedzi. |
Uczeń opisuje przedmioty. |
Nazywa śniadanie przedstawione
na zdjęciu. |
Nazywa śniadanie przedstawione
na zdjęciu. Częściowo poprawnie porównuje dwa rodzaje śniadań. |
Nazywa śniadanie przedstawione
na zdjęciu oraz porównuje dwa rodzaje
śniadań. Częściowo poprawnie opisuje typowe polskie śniadanie. |
Nazywa śniadanie przedstawione
na zdjęciu oraz porównuje dwa rodzaje
śniadań. Poprawnie opisuje typowe polskie śniadanie. |
Uczeń opisuje miejsca. Uczeń wyraża swoje upodobania. |
Mówi, którą restaurację z
tekstu by wybrał. |
Mówi, którą restaurację z
tekstu by wybrał. Mówi, do jakich miejsc zwykle chodzi. |
Mówi, którą restaurację z
tekstu by wybrał. Opowiada krótko o swoich zwyczajach związanych z jedzeniem
w restauracjach. |
Mówi, którą restaurację z
tekstu by wybrał. Opowiada szczegółowo o swoich zwyczajach związanych z
jedzeniem w restauracjach. |
REAGOWANIE JĘZYKOWE Sekcja 1: uczeń przetwarza treści przedstawione w materiale wizualnym i wyraża je w języku obcym, odpowiednio reaguje w określonych kontekstach sytuacyjnych. Sekcja 2: uczeń przetwarza treści przedstawione w materiale wizualnym i wyraża je w języku obcym, uczeń rozpoznaje i stosuje struktury leksykalno-gramatyczne. |
||||
Uczeń
przetwarza treści przedstawione w materiale wizualnym i wyraża je w języku
obcym. |
Uczeń częściowo poprawnie dobiera zdania do zdjęć. |
Uczeń poprawnie dobiera zdania do zdjęć oraz częściowo poprawnie
uzupełnia luki w opisie zdjęcia. |
Uczeń poprawnie dobiera zdania do zdjęć oraz w większości poprawnie
uzupełnia luki w opisie zdjęcia. |
Uczeń poprawnie dobiera zdania do zdjęć oraz uzupełnia luki w opisie
zdjęcia. |
Uczeń odpowiednio reaguje w określonych kontekstach sytuacyjnych. |
Poprawnie wybiera przynajmniej jedną prawidłową odpowiedź. |
Częściowo poprawnie wskazuje reakcje pasujące w podanych sytuacjach. |
W pełni poprawnie wskazuje reakcje pasujące w podanych sytuacjach. |
W pełni poprawnie wskazuje reakcje pasujące w podanych sytuacjach. |
Uczeń rozpoznaje i stosuje struktury leksykalno-gramatyczne. |
Z pomocą nauczyciela częściowo poprawnie uzupełnia luki w tekście
odpowiednimi formami podanych wyrazów. |
Częściowo poprawnie uzupełnia luki w tekście odpowiednimi formami
podanych wyrazów. |
W większości poprawnie uzupełnia luki w tekście odpowiednimi formami
podanych wyrazów. |
W pełni poprawnie uzupełnia luki w tekście odpowiednimi formami
podanych wyrazów. |
Uczeń rozwiązuje test na słownictwo z tematu 6. |
Temat 7 |
Zakupy i usługi |
|||
Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem
środków językowych, umożliwiających realizację pozostałych wymagań ogólnych w
zakresie tematu: |
||||
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego |
OCENA |
OCENA |
OCENA |
OCENA |
SŁOWNICTWO |
||||
Znajomość środków językowych |
Zna część słownictwa
wprowadzonego w tym rozdziale. |
Zna i stara się stosować część
słownictwa wprowadzonego w tym rozdziale. |
Zna i stosuje większość
słownictwa i wyrażeń wprowadzone w tym rozdziale. |
Zna i stosuje słownictwo i
wyrażenia wprowadzone w tym rozdziale. |
Uczeń określa kontekst wypowiedzi. |
Uczeń nazywa miejsca
przedstawione na ilustracjach. |
Uczeń nazywa miejsca
przedstawione na ilustracjach. Częściowo poprawnie określa kontekst
sytuacyjny usłyszanych wypowiedzi. |
Uczeń nazywa miejsca
przedstawione na ilustracjach. Poprawnie określa kontekst sytuacyjny
usłyszanych wypowiedzi. |
Uczeń nazywa miejsca
przedstawione na ilustracjach. Poprawnie określa kontekst sytuacyjny
usłyszanych wypowiedzi. Uzasadnia swój wybór. |
SŁUCHANIE Sekcja 1: Uczeń wyszukuje lub selekcjonuje informacje. Sekcja 2: Uczeń wyszukuje lub selekcjonuje informacje |
||||
Uczeń rozumie ze słuchu proste, krótkie, typowe wypowiedzi. |
W niewielkim stopniu poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie. |
Częściowo poprawnie poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na słuchanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na słuchanie. Uzasadnia swoje odpowiedzi. |
Uczeń opisuje miejsca. |
Zapisuje kilka prostych zdań,
które opisują wybrane przez siebie centrum handlowe lub sklep. |
Przygotowuje krótki opis
wybranego przez siebie centrum handlowego lub sklepu. Popełnia dość liczne
błędy językowe. |
Pisze email do kolegi lub
koleżanki, który zawiera opis wybranego przez siebie centrum handlowego lub
sklepu. Popełnia nieliczne błędy. |
Samodzielnie pisze email do
kolegi lub koleżanki, który zawiera opis wybranego przez siebie centrum
handlowego lub sklepu. Zachowuje poprawność językową. |
Uczeń negocjuje w typowych sytuacjach życia codziennego. |
W bardzo prosty sposób składa
reklamację w sklepie. Popełnia liczne błędy językowe, które mogą zakłócać
zrozumienie opisywanego problemu. |
Odgrywa scenkę w sklepie.
Wciela się w rolę klienta - składa reklamację. Popełnia liczne błędy
językowe. |
Odgrywa scenkę w sklepie.
Wciela się w rolę klienta lub sprzedawcy. Składa reklamację lub reaguje na
złożoną reklamację. |
Odgrywa scenkę w sklepie.
Wciela się w rolę klienta lub sprzedawcy. Składa reklamację lub reaguje na
złożoną reklamację. |
CZYTANIE Sekcja 1: Uczeń określa kontekst wypowiedzi, rozpoznaje związki pomiędzy poszczególnymi częściami tekstu, określa główną myśl tekstu. Sekcja 2: Uczeń określa kontekst sytuacyjny.. |
||||
Uczeń rozumie proste wypowiedzi pisemne. |
W niewielkim stopniu poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. |
Częściowo poprawnie poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na czytanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na czytanie. Uzasadnia swoje odpowiedzi. |
Uczeń opisuje zjawiska i czynności. |
Uczeń częściowo poprawnie
opisuje czynności przedstawiona na obrazkach. |
Uczeń poprawnie opisuje
czynności przedstawiona na obrazkach. |
Uczeń poprawnie opisuje
czynności przedstawiona na obrazkach. Częściowo poprawnie opowiada o
działaniach marketingowych, które zna. |
Uczeń poprawnie opisuje
czynności przedstawiona na obrazkach. Samodzielnie opowiada o działaniach marketingowych,
które zna. |
Uczeń opisuje przedmioty. |
Zapisuje kilka prostych zdań,
które opisują wybrany przez ucznia przedmiot. |
Przygotowuje krótki opis
wybranego przez siebie przedmiotu. Czasami zgaduje, jaki przedmiot opisali jego
koledzy i koleżanki. |
Pisze reklamę wybranego przez
siebie przedmiotu. Dość dokładnie go opisuje. Zgaduje, jaki przedmioty
opisali jego koledzy i koleżanki. |
Samodzielnie pisze reklamę
wybranego przez siebie przedmiotu. Dokładnie go opisuje. Zgaduje, jaki
przedmioty opisali jego koledzy i koleżanki. |
REAGOWANIE JĘZYKOWE Sekcja 1: uczeń przetwarza treści przedstawione w materiale wizualnym i wyraża je w języku obcym, rozpoznaje i stosuje struktury leksykalno-gramatyczne. Sekcja 2: uczeń właściwie reaguje językowo w określonych kontekstach sytuacyjnych. |
||||
Uczeń
przetwarza treści przedstawione w materiale wizualnym i wyraża je w języku
obcym. |
Potrafi wskazać fragmenty tekstu, które opisują poszczególne osoby,
ale wybór odpowiedzi w tekście sprawia mu trudność. |
Częściowo poprawnie wybiera odpowiedzi w opisie zdjęcia. |
W większości poprawnie wybiera odpowiedzi w opisie zdjęcia. |
Poprawnie wybiera odpowiedzi w opisie zdjęcia. |
Uczeń rozpoznaje i stosuje struktury leksykalno-gramatyczne. |
Z pomocą nauczyciela częściowo poprawnie uzupełnia luki w tekście
odpowiednimi formami podanych wyrazów. |
Częściowo poprawnie uzupełnia luki w tekście odpowiednimi formami
podanych wyrazów. |
W większości poprawnie uzupełnia luki w tekście odpowiednimi formami
podanych wyrazów. |
W pełni poprawnie uzupełnia luki w tekście odpowiednimi formami
podanych wyrazów. |
Uczeń odpowiednio reaguje w określonych kontekstach sytuacyjnych. |
Poprawnie wybiera przynajmniej jedną prawidłową odpowiedź. |
Częściowo poprawnie wskazuje reakcje pasujące do podanych wypowiedzi. |
W pełni poprawnie wskazuje reakcje pasujące do podanych wypowiedzi. |
W pełni poprawnie wskazuje reakcje pasujące do podanych wypowiedzi. |
Uczeń rozwiązuje test na słownictwo z tematu 7. |
Temat 8 |
Podróżowanie i turystyka |
|||
Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem
środków językowych, umożliwiających realizację pozostałych wymagań ogólnych w
zakresie tematu: |
||||
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego |
OCENA |
OCENA |
OCENA |
OCENA |
SŁOWNICTWO |
||||
Znajomość środków językowych |
Zna część słownictwa
wprowadzonego w tym rozdziale. |
Zna i stara się stosować część
słownictwa wprowadzonego w tym rozdziale. |
Zna i stosuje większość słownictwa
i wyrażeń wprowadzone w tym rozdziale. |
Zna i stosuje słownictwo i
wyrażenia wprowadzone w tym rozdziale. |
Uczeń relacjonuje wydarzenia z przeszłości. |
Mówi, gdzie spędził ostatnie
wakacje. |
Bardzo krótko opisuje swoje
wakacje – podaje, gdzie był i co robił. Popełnia liczne błędy językowe. |
Opisuje swoje ostatnie wakacje.
Podaje dość szczegółowo, gdzie był i co robił. W większości zachowuje
poprawność językową. |
Opisuje swoje ostatnie wakacje.
Podaje szczegółowo, gdzie był i co robił. Zachowuje poprawność językową. |
SŁUCHANIE Sekcja 1: Uczeń wyszukuje lub selekcjonuje informacje. Sekcja 2: Uczeń wyszukuje lub selekcjonuje informacje. |
||||
Uczeń rozumie ze słuchu proste, krótkie, typowe wypowiedzi. |
W niewielkim stopniu poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie. |
Częściowo poprawnie poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na słuchanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na słuchanie. Uzasadnia swoje odpowiedzi. |
Uczeń opisuje miejsca. |
Pisze kilka zdań, które opisują
jego dom. |
Częściowo poprawnie opisuje
swój dom. |
Szczegółowo i poprawnie opisuje
swój dom. Krótko przedstawia jego zalety. |
Szczegółowo i poprawnie opisuje
swój dom. Przedstawia jego zalety. Stosuje bogate słownictwo. |
Uczeń wyraża swoje opinie, zgadza się lub nie z opiniami innych osób. |
Wymienia przedmioty, które
zabrałby na wakacje. |
Mówi, które przedmioty wydają
mu się przydatne na wakacjach, a których by nie zabrał. |
Mówi, które przedmioty wydają
mu się przydatne na wakacjach, a których by nie zabrał. Szczegółowo i
logicznie uzasadnia swój wybór. |
Mówi, które przedmioty wydają
mu się przydatne na wakacjach, a których by nie zabrał. Szczegółowo i
logicznie uzasadnia swój wybór. Omawia go z koleżanką lub kolegą. |
CZYTANIE Sekcja 1: Uczeń określa główną myśl poszczególnych części tekstu. Sekcja 2: Uczeń określa kontekst sytuacyjny, wyszukuje lub selekcjonuje informacje. |
||||
Uczeń rozumie proste wypowiedzi pisemne. |
W niewielkim stopniu poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. |
Częściowo poprawnie poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na czytanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na czytanie. Uzasadnia swoje odpowiedzi. |
Uczeń wyraża swoje upodobania. |
Wymienia kontynent, który
chciałby odwiedzić. |
Wymienia kontynent i miejsca,
które chciałby odwiedzić. |
Wymienia kontynent i miejsca,
które chciałby odwiedzić. Krótko uzasadnia swoje preferencje. |
Wymienia kontynent i miejsca,
które chciałby odwiedzić. Szczegółowo uzasadnia swoje preferencje. |
Uczeń opisuje miejsca oraz przekazuje informacje. |
Pisze bardzo krótką pocztówkę z
wakacji do kolegi lub koleżanki. Odpowiednio rozpoczyna i kończy pocztówkę.
Poza tym popełnia bardzo liczne i poważne błędy językowe. |
Pisze pocztówkę z wakacji do
kolegi lub koleżanki. Podaje, gdzie jest. Odpowiednio rozpoczyna i kończy
pocztówkę. Popełnia sporo błędów gramatycznych. |
Pisze pocztówkę z wakacji do
kolegi lub koleżanki. Opisuje miejsce i wykonywane czynności. Odpowiednio
rozpoczyna i kończy pocztówkę. |
Pisze pocztówkę z wakacji do
kolegi lub koleżanki. Dokładnie opisuje miejsce i wykonywane czynności.
Odpowiednio rozpoczyna i kończy pocztówkę. |
REAGOWANIE JĘZYKOWE Sekcja 1: uczeń przetwarza treści przedstawione w materiale wizualnym i wyraża je w języku obcym, rozpoznaje i stosuje struktury leksykalno-gramatyczne. Sekcja 2: uczeń przetwarza treści przedstawione w języku polskim i wyraża je w języku obcym, uczeń właściwie reaguje językowo w określonych kontekstach sytuacyjnych. |
||||
Uczeń
przetwarza treści przedstawione w materiale wizualnym i języku polskim oraz
wyraża je w języku obcym. |
W niewielkim stopniu poprawnie odpowiada na pytania do zdjęcia.
Popełnia liczne błędy językowe, które mogą zakłócać przekaz informacji.
Wybiera nieliczne reakcje w podanych po
polsku sytuacjach. |
Częściowo poprawnie odpowiada na pytania do zdjęcia oraz wybiera
odpowiednie reakcje w podanych po polsku sytuacjach. Odpowiedzi na pytania do
zdjęcia nie są poprawne gramatycznie. |
W większości poprawnie odpowiada na pytania do zdjęcia oraz wybiera
odpowiednie reakcje w podanych po polsku sytuacjach. |
Samodzielnie i poprawnie odpowiada na pytania do zdjęcia oraz wybiera
odpowiednie reakcje w podanych po polsku sytuacjach. |
Uczeń rozpoznaje i stosuje struktury leksykalno-gramatyczne. |
Z pomocą nauczyciela częściowo poprawnie wybiera odpowiednie wyrazy, by uzupełnić teksty. |
Częściowo poprawnie wybiera
odpowiednie wyrazy, by uzupełnić teksty. |
W większości poprawnie wybiera
odpowiednie wyrazy, by uzupełnić teksty. |
W pełni poprawnie wybiera odpowiednie wyrazy, by uzupełnić teksty. |
Uczeń odpowiednio reaguje w określonych kontekstach sytuacyjnych. |
Poprawnie wybiera przynajmniej jedną prawidłową odpowiedź. |
Częściowo poprawnie wskazuje reakcje pasujące do podanych wypowiedzi. |
W pełni poprawnie wskazuje reakcje pasujące do podanych wypowiedzi. |
W pełni poprawnie wskazuje reakcje pasujące do podanych wypowiedzi. |
Uczeń relacjonuje wydarzenia z przeszłości. |
Pisze opowiadanie „A Holiday Problem”. Praca jest częściowo
niezrozumiała ze względu na liczne błędy językowe. |
Pisze opowiadanie „A Holiday Problem”. Praca ma odpowiednią
strukturę, ale zawiera wiele błędów językowych. |
Pisze opowiadanie „A Holiday Problem”. Praca jest ciekawa,
samodzielna i w większości poprawna
językowo. |
Pisze opowiadanie „A Holiday Problem”. Praca jest ciekawa,
samodzielna i poprawna językowo. |
Uczeń rozwiązuje test na słownictwo z tematu 8. |
Temat 9 |
Kultura |
|||
Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem
środków językowych, umożliwiających realizację pozostałych wymagań ogólnych w
zakresie tematu: |
||||
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego |
OCENA |
OCENA |
OCENA |
OCENA |
SŁOWNICTWO |
||||
Znajomość środków językowych |
Zna część słownictwa wprowadzonego
w tym rozdziale. |
Zna i stara się stosować część
słownictwa wprowadzonego w tym rozdziale. |
Zna i stosuje większość
słownictwa i wyrażeń wprowadzone w tym rozdziale. |
Zna i stosuje słownictwo i
wyrażenia wprowadzone w tym rozdziale. |
Uczeń wyszukuje lub selekcjonuje informacje. Uczeń wyraża swoje upodobania. |
Mówi, który z obrazów jest jego
ulubionym. |
Mówi, który z obrazów jest jego
ulubionym. Częściowo poprawnie dobiera wypowiedzi do dzieł sztuki. |
Wybiera obrazy, które podobają
mu się najbardziej/najmniej. Częściowo poprawnie dyskutuje o nich w grupach.
Częściowo poprawnie dobiera wypowiedzi do dzieł sztuki. |
Wybiera obrazy, które podobają
mu się najbardziej/najmniej. Poprawnie dyskutuje o nich w grupach. Poprawnie
dobiera wypowiedzi do dzieł sztuki. |
SŁUCHANIE Sekcja 1: Uczeń wyszukuje lub selekcjonuje informacje, określa kontekst wypowiedzi. Sekcja 2: Uczeń wyszukuje lub selekcjonuje informacje. |
||||
Uczeń rozumie ze słuchu proste, krótkie, typowe wypowiedzi. |
W niewielkim stopniu poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie. |
Częściowo poprawnie poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na słuchanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na słuchanie. Uzasadnia swoje odpowiedzi. |
CZYTANIE Sekcja 1: Uczeń określa kontekst wypowiedzi oraz rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu. Sekcja 2: Uczeń wyszukuje lub selekcjonuje informacje, określa główną myśl tekstu. |
||||
Uczeń rozumie proste wypowiedzi pisemne. |
W niewielkim stopniu poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. |
Częściowo poprawnie poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na czytanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na czytanie. Uzasadnia swoje odpowiedzi. |
Uczeń opisuje własne doświadczenia. Uczeń wyraża swoje opinie. |
Mówi, czy przeczytał książkę
przedstawioną w podręczniku. |
Mówi, czy przeczytał książkę
przedstawioną w podręczniku lub czy chciałby ją przeczytać / czy mu się
podobała. |
Mówi, czy przeczytał książkę
przedstawioną w podręczniku lub czy chciałby ją przeczytać / czy mu się
podobała. Częściowo poprawnie opisuje książkę godną polecenia innym. |
Mówi, czy przeczytał książkę
przedstawioną w podręczniku lub czy chciałby ją przeczytać / czy mu się
podobała. Poprawnie i swobodnie opisuje książkę godną polecenia innym. |
REAGOWANIE JĘZYKOWE Sekcja 1: uczeń właściwie reaguje językowo w określonych kontekstach sytuacyjnych, rozpoznaje i stosuje struktury leksykalno-gramatyczne. Sekcja 2: uczeń przetwarza treści przedstawione w języku polskim i wyraża je w języku obcym, uczeń właściwie reaguje językowo w określonych kontekstach sytuacyjnych. |
||||
Uczeń
przetwarza treści przedstawione w materiale wizualnym oraz wyraża je w języku
obcym. |
W niewielkim stopniu poprawnie odpowiada na pytania do zdjęcia.
Popełnia liczne błędy językowe, które mogą zakłócać przekaz informacji. |
Częściowo odpowiada na pytania do zdjęcia. Odpowiedzi na pytania do
zdjęcia nie są poprawne gramatycznie. |
W większości poprawnie odpowiada na pytania do zdjęcia. Wskazuje
poprawny opis zdjęcia. |
Poprawnie odpowiada na pytania do zdjęcia. Wskazuje poprawny opis
zdjęcia. |
Uczeń rozpoznaje i stosuje struktury leksykalno-gramatyczne. |
Z pomocą nauczyciela częściowo poprawnie wybiera odpowiednie wyrazy, by uzupełnić tekst. |
Częściowo poprawnie wybiera
odpowiednie wyrazy, by uzupełnić tekst. |
W większości poprawnie wybiera
odpowiednie wyrazy, by uzupełnić tekst. |
W pełni poprawnie wybiera odpowiednie wyrazy, by uzupełnić tekst. |
Uczeń odpowiednio reaguje w określonych kontekstach sytuacyjnych. |
Częściowo poprawnie wskazuje reakcje pasujące do usłyszanych
wypowiedzi. |
W większości poprawnie wskazuje reakcje pasujące do usłyszanych
wypowiedzi. |
W pełni poprawnie wskazuje reakcje pasujące do usłyszanych
wypowiedzi. |
W pełni poprawnie wskazuje reakcje pasujące do usłyszanych
wypowiedzi. Kontynuuje jeden z przykładów i odgrywa jako dialog. |
Uczeń opisuje własne doświadczenia. |
W kilku zdaniach opisuje koncert, wystawę lub przedstawienie
teatralne, które widział. Liczne błędy, które popełnia mogą zakłócać
zrozumienie. Brakuje mu odpowiedniego słownictwa. |
W kilku zdaniach opisuje koncert, wystawę lub przedstawienie
teatralne, które widział. Liczne błędy, które popełnia mogą zakłócać
zrozumienie. |
Pisze krótki email do kolegi lub koleżanki, w którym opisuje koncert, wystawę lub przedstawienie
teatralne, które widział. Popełnia stosunkowo nieliczne błędy. Stosuje
odpowiednie słownictwo. |
Pisze email do kolegi lub koleżanki, w którym opisuje koncert, wystawę lub przedstawienie
teatralne, które widział. Stosuje bogate słownictwo. |
Uczeń rozwiązuje test na słownictwo z tematu 9. |
Temat 10 |
Środki masowego przekazu |
|||
Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem
środków językowych, umożliwiających realizację pozostałych wymagań ogólnych w
zakresie tematu: |
||||
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego |
OCENA |
OCENA |
OCENA |
OCENA |
SŁOWNICTWO |
||||
Znajomość środków językowych |
Zna część słownictwa
wprowadzonego w tym rozdziale. |
Zna i stara się stosować część
słownictwa wprowadzonego w tym rozdziale. |
Zna i stosuje większość
słownictwa i wyrażeń wprowadzone w tym rozdziale. |
Zna i stosuje słownictwo i
wyrażenia wprowadzone w tym rozdziale. |
Uczeń przekazuje informacje. Uczeń wyraża i uzasadnia swoje poglądy, uczucia. |
Wymienia program telewizyjny,
który jest godny polecenia. |
Wymienia program telewizyjny,
który jest godny polecenia. Podaje kilka podstawowych informacji o nim. |
Pisze email do kolegi lub
koleżanki, w którym rekomenduje program telewizyjny, który widział. Uzasadnia
swoje poglądy. W większości zachowuje poprawność językową. |
Pisze email do kolegi lub
koleżanki, w którym rekomenduje program telewizyjny, który widział. Uzasadnia
swoje poglądy. Zachowuje poprawność językową. |
SŁUCHANIE Sekcja 1: Uczeń określa główną myśl wypowiedzi, wyszukuje lub selekcjonuje informacje. Sekcja 2: Uczeń wyszukuje lub selekcjonuje informacje. |
||||
Uczeń rozumie ze słuchu proste, krótkie, typowe wypowiedzi. |
W niewielkim stopniu poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie. |
Częściowo poprawnie poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na słuchanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na słuchanie. Uzasadnia swoje odpowiedzi. |
Uczeń wyraża i uzasadnia swoje poglądy. |
Wymienia program, który chciałby obejrzeć. |
Wymienia program, który
chciałby obejrzeć. Krótko uzasadnia swój wybór. |
Wymienia i krótko opisuje
program, który chciałby obejrzeć. Dokładnie uzasadnia swój wybór. |
Wymienia i krótko opisuje
program, który chciałby obejrzeć. Dokładnie uzasadnia swój wybór. Zachowują
pełną poprawność językową. |
CZYTANIE Sekcja 1: Uczeń wyszukuje lub selekcjonuje informacje, określa kontekst wypowiedzi oraz określa intencje autora tekstu. Sekcja 2: Uczeń określa główną myśl poszczególnych części tekstu. |
||||
Uczeń rozumie proste wypowiedzi pisemne. |
W niewielkim stopniu poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. |
Częściowo poprawnie poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na czytanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na czytanie. Uzasadnia swoje odpowiedzi. |
Uczeń uzyskuje i udziela informacji. |
Częściowo poprawnie układa
pytania z podanych słów. |
Układa pytania z podanych słów. |
Układa pytania z podanych słów.
W większości poprawnie odpowiada na usłyszane pytania. |
Poprawnie układa pytania z
podanych słów oraz odpowiada na nie. |
REAGOWANIE JĘZYKOWE Sekcja 1: uczeń wyraża w języku obcym treści zawarte w materiałach wizualnych, uczeń właściwie reaguje językowo w określonych kontekstach sytuacyjnych. Sekcja 2: uczeń przetwarza treści zawarte w materiale wizualnym i wyraża je w języku obcym, uczeń rozpoznaje i stosuje struktury leksykalno-gramatyczne. |
||||
Uczeń
przetwarza treści przedstawione w materiale wizualnym oraz wyraża je w języku
obcym. |
W niewielkim stopniu poprawnie odpowiada na pytania do zdjęcia.
Popełnia liczne błędy językowe, które mogą zakłócać przekaz informacji. |
Częściowo odpowiada na pytania do zdjęcia. Odpowiedzi na pytania do
zdjęcia nie są poprawne gramatycznie. Częściowo poprawnie wybiera wyrazy, by
uzupełnić tekst. |
W większości poprawnie odpowiada na pytania do zdjęcia. W większości
poprawnie wybiera odpowiednie wyrazy,
by uzupełnić tekst. |
Poprawnie odpowiada na pytania do zdjęcia. W pełni poprawnie wybiera
odpowiednie wyrazy, by uzupełnić tekst. |
Uczeń rozpoznaje i stosuje struktury leksykalno-gramatyczne. |
Z pomocą nauczyciela częściowo poprawnie uzupełnia luki w tekście
odpowiednimi formami podanych wyrazów. |
Częściowo poprawnie uzupełnia luki w tekście odpowiednimi formami
podanych wyrazów. |
W większości poprawnie uzupełnia luki w tekście odpowiednimi formami
podanych wyrazów. |
W pełni poprawnie uzupełnia luki w tekście odpowiednimi formami
podanych wyrazów. |
Uczeń odpowiednio reaguje w określonych kontekstach sytuacyjnych. |
Częściowo poprawnie wskazuje reakcje pasujące do podanych wypowiedzi. |
W większości poprawnie wskazuje reakcje pasujące do podanych
wypowiedzi. |
W pełni poprawnie wskazuje reakcje pasujące do podanych wypowiedzi. |
W pełni poprawnie wskazuje reakcje pasujące do podanych wypowiedzi.
Kontynuuje jeden z przykładów i odgrywa jako dialog. |
Uczeń opowiada o czynnościach dnia codziennego. Uczeń wyraża swoje upodobania. |
Wymienia gazety i magazyny, które lubi czytać. |
Wymienia gazety i magazyny, które lubi czytać. Mówi, jak często je
czyta. |
Wymienia gazety i magazyny, które lubi czytać. Mówi, jak często je
czyta oraz mówi, jakie są jego ulubione sekcje. |
Wymienia gazety i magazyny, które lubi czytać. Mówi, jak często je
czyta oraz mówi, jakie są jego ulubione sekcje. Wyjaśnia swoje upodobania. |
Uczeń rozwiązuje test na słownictwo z tematu 10. |
Temat 11 |
Sport |
|||
Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem
środków językowych, umożliwiających realizację pozostałych wymagań ogólnych w
zakresie tematu: |
||||
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego |
OCENA |
OCENA |
OCENA |
OCENA |
SŁOWNICTWO |
||||
Znajomość środków językowych |
Zna część słownictwa
wprowadzonego w tym rozdziale. |
Zna i stara się stosować część
słownictwa wprowadzonego w tym rozdziale. |
Zna i stosuje większość
słownictwa i wyrażeń wprowadzone w tym rozdziale. |
Zna i stosuje słownictwo i
wyrażenia wprowadzone w tym rozdziale. |
Uczeń udziela rad. |
Radzi koledze lub koleżance,
który sport warto zacząć uprawiać. |
Pisze email do kolegi lub
koleżanki, w którym udziela mu/jej rady dotyczącej sportu, który warto
uprawiać. Popełnia liczne błędy językowe. |
Pisze email do kolegi lub
koleżanki, w którym udziela mu/jej rady dotyczącej sportu, który warto
uprawiać. W większości stosuje bogate słownictwo i zachowuje poprawność
gramatyczną. |
Pisze email do kolegi lub
koleżanki, w którym udziela mu/jej rady dotyczącej sportu, który warto
uprawiać. Stosuje bogate słownictwo i zachowuje poprawność gramatyczną. |
SŁUCHANIE Sekcja 1: Uczeń wyszukuje lub selekcjonuje informacje. Sekcja 2: Uczeń określa główną myśl wypowiedzi, uczeń określa kontekst wypowiedzi, uczeń wyszukuje lub selekcjonuje informacje. |
||||
Uczeń rozumie ze słuchu proste, krótkie, typowe wypowiedzi. |
W niewielkim stopniu poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie. |
Częściowo poprawnie poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na słuchanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na słuchanie. Uzasadnia swoje odpowiedzi. |
Uczeń relacjonuje wydarzenia z przeszłości. |
Wymienia wydarzenie sportowe, które ostatnio widział. |
Dokładnie komentuje wydarzenie
sportowe, które widział. Krótko je opisuje. |
Dość dokładnie komentuje
wydarzenie sportowe, które widział. |
Dokładnie komentuje wydarzenie
sportowe, które widział. |
CZYTANIE Sekcja 1: Uczeń wyszukuje lub selekcjonuje informacje. Sekcja 2: Uczeń określa kontekst wypowiedzi, uczeń rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu. |
||||
Uczeń rozumie proste wypowiedzi pisemne. |
W niewielkim stopniu poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. |
Częściowo poprawnie poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na czytanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na czytanie. Uzasadnia swoje odpowiedzi. |
Uczeń opisuje czynności. Uczeń przekazuje informacje. |
Układa kilka prostych zdań,
które opisują zasady 'elephant polo'. Błędy
językowe mogą uniemożliwiać ich zrozumienie. |
Opisuje zasady gry w 'elephant polo'. Przekazuje część informacji. Popełnia
liczne błędy. |
Dokładnie opisuje zasady gry w 'elephant polo'. Przekazuje większość informacji.
Zachowuje poprawność językową. |
Dokładnie opisuje zasady gry w 'elephant polo'. Przekazuje wszystkie informacje.
Zachowuje poprawność językową. |
REAGOWANIE JĘZYKOWE Sekcja 1: uczeń wyraża w języku obcym treści zawarte w materiałach wizualnych, uczeń właściwie reaguje językowo w określonych kontekstach sytuacyjnych. Sekcja 2: uczeń rozpoznaje i stosuje struktury leksykalno-gramatyczne, uczeń przetwarza treści zawarte w materiale wizualnym i wyraża je w języku obcym. |
||||
Uczeń
przetwarza treści przedstawione w materiale wizualnym oraz wyraża je w języku
obcym. |
Częściowo poprawnie dopasowuje wypowiedzi do ilustracji. W niewielkim
stopniu poprawnie odpowiada na pytania do zdjęcia. Popełnia liczne błędy
językowe, które mogą zakłócać przekaz informacji. |
Częściowo poprawnie dopasowuje wypowiedzi do ilustracji. Częściowo
odpowiada na pytania do zdjęcia. Odpowiedzi na pytania do zdjęcia nie są poprawne
gramatycznie. |
Poprawnie dopasowuje wypowiedzi do ilustracji. W większości poprawnie
odpowiada na pytania do zdjęcia. |
Poprawnie dopasowuje wypowiedzi do ilustracji. Poprawnie odpowiada na
pytania do zdjęcia. |
Uczeń rozpoznaje i stosuje struktury leksykalno-gramatyczne. |
Z pomocą nauczyciela częściowo poprawnie uzupełnia luki w tekście. |
Częściowo poprawnie uzupełnia luki w tekście odpowiednimi wyrazami. |
W większości poprawnie uzupełnia luki w tekście odpowiednimi
wyrazami. |
W pełni poprawnie uzupełnia luki odpowiednimi wyrazami. |
Uczeń odpowiednio reaguje w określonych kontekstach sytuacyjnych. |
Częściowo poprawnie wskazuje reakcje pasujące do usłyszanych
wypowiedzi. |
W większości poprawnie wskazuje reakcje pasujące do usłyszanych
wypowiedzi. |
W pełni poprawnie wskazuje reakcje pasujące do usłyszanych
wypowiedzi. |
W pełni poprawnie wskazuje reakcje pasujące do usłyszanych
wypowiedzi. Kontynuuje jeden z przykładów i odgrywa jako dialog. |
Uczeń rozwiązuje test na słownictwo z tematu 11. |
Temat 12 |
Zdrowie |
|||
Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem
środków językowych, umożliwiających realizację pozostałych wymagań ogólnych w
zakresie tematu: |
||||
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego |
OCENA |
OCENA |
OCENA |
OCENA |
SŁOWNICTWO |
||||
Znajomość środków językowych |
Zna część słownictwa
wprowadzonego w tym rozdziale. |
Zna i stara się stosować część
słownictwa wprowadzonego w tym rozdziale. |
Zna i stosuje większość
słownictwa i wyrażeń wprowadzone w tym rozdziale. |
Zna i stosuje słownictwo i
wyrażenia wprowadzone w tym rozdziale. |
Uczeń udziela rad. |
Układa proste zdania, by
udzielić rady. Nie zachowuje poprawności językowej. |
Układa zdania, by udzielić
rady. Popełnia liczne błędy językowe. |
Odgrywa rozmowę z kolegą lub
koleżanką. Mówi, jaki jest jego problem i/lub udziela rady. W większości
poprawnie pisze email do kolegi lub koleżanki, udzielając rad dotyczących
zdrowego trybu życia. |
Odgrywa rozmowę z kolegą lub
koleżanką. Mówi, jaki jest jego problem i/lub udziela rady. Samodzielnie i poprawnie pisze
email do kolegi lub koleżanki, udzielając rad dotyczących zdrowego trybu
życia. |
SŁUCHANIE Sekcja 1: Uczeń określa główną myśl wypowiedzi, uczeń określa kontekst wypowiedzi, uczeń wyszukuje lub selekcjonuje informacje Sekcja 2: Uczeń wyszukuje lub selekcjonuje informacje. |
||||
Uczeń rozumie ze słuchu proste, krótkie, typowe wypowiedzi. |
W niewielkim stopniu poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie. |
Częściowo poprawnie poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na słuchanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na słuchanie. Uzasadnia swoje odpowiedzi. |
Uczeń wyraża w języku obcym informacje zawarte w materiałach wizualnych. |
Nazywa miejsca przedstawione na obrazkach. |
Nazywa miejsca przedstawione na
obrazkach. Częściowo poprawnie wyjaśnia, dlaczego ludzie się tam udają. |
Nazywa miejsca przedstawione na
obrazkach. W większości poprawnie wyjaśnia, dlaczego ludzie się tam udają.
Zadaje kilka pytań. |
Nazywa miejsca przedstawione na
obrazkach. Wyjaśnia, dlaczego ludzie się tam udają. Zadaje kilka pytań. |
CZYTANIE Sekcja 1: Uczeń rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu. Sekcja 2: Uczeń określa główną myśl wypowiedzi, wyszukuje lub selekcjonuje informacje. |
||||
Uczeń rozumie proste wypowiedzi pisemne. |
W niewielkim stopniu poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. |
Częściowo poprawnie poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na czytanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na czytanie. Uzasadnia swoje odpowiedzi. |
Uczeń udziela rad. |
Układa kilka bardzo prostych
zdań, by opisać prawidłowe zachowanie w podanych sytuacjach. |
W większości poprawnie pisze
proste instrukcje zachowania w podanych sytuacjach. |
Samodzielnie i poprawnie pisze
instrukcje zachowania w podanych sytuacjach. |
Samodzielnie i poprawnie pisze
szczegółowe instrukcje zachowania w podanych sytuacjach. |
Uczeń wyraża swoje opinie. |
W kilku prostych zdaniach
wyraża swoją opinię dot. zagadnień z przeczytanego tekstu. Popełnia liczne
błędy językowe. |
W kilku zdaniach wyraża swoją
opinię dot. zagadnień z przeczytanego tekstu. Popełnia dość liczne błędy
językowe. |
Pisze krótki tekst, w którym
przedstawia swoją opinię dot. zagadnień z przeczytanego tekstu. Popełnia
nieliczne błędy językowe. |
Samodzielnie i poprawnie pisze
krótki tekst, w którym przedstawia swoją opinię dot. zagadnień z
przeczytanego tekstu. |
REAGOWANIE JĘZYKOWE Sekcja 1: uczeń rozpoznaje i stosuje struktury leksykalno-gramatyczne, uczeń wyraża w języku obcym treści zawarte w materiałach wizualnych. Sekcja 2: uczeń wyraża w języku obcym treści zawarte w materiałach wizualnych oraz języku polskim. |
||||
Uczeń
przetwarza treści przedstawione w materiale wizualnym oraz języku polskim oraz
wyraża je w języku obcym. |
W niewielkim stopniu poprawnie odpowiada na pytania do zdjęcia.
Popełnia liczne błędy językowe, które mogą zakłócać przekaz informacji.
Częściowo poprawnie wybiera reakcje językowe w określonych po polsku
kontekstach. |
Częściowo odpowiada na pytania do zdjęcia. Odpowiedzi na pytania do
zdjęcia nie są poprawne gramatycznie. Częściowo poprawnie wybiera reakcje
językowe w określonych po polsku kontekstach. |
W większości poprawnie odpowiada na pytania do zdjęcia. Poprawnie
wybiera reakcje językowe w określonych po polsku kontekstach. |
Poprawnie odpowiada na pytania do zdjęcia. Poprawnie wybiera reakcje
językowe w określonych po polsku kontekstach. |
Uczeń rozpoznaje i stosuje struktury leksykalno-gramatyczne. |
Z pomocą nauczyciela częściowo poprawnie uzupełnia luki w tekście
odpowiednimi formami wyrazów. |
Częściowo poprawnie uzupełnia luki w tekście odpowiednimi formami
wyrazów. |
W większości poprawnie uzupełnia luki w tekście odpowiednimi formami wyrazów. |
W pełni poprawnie uzupełnia luki
odpowiednimi formami wyrazów. |
Uczeń rozwiązuje test na słownictwo z tematu 12. |
Temat 13 |
Nauka i technika |
|||
Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem
środków językowych, umożliwiających realizację pozostałych wymagań ogólnych w
zakresie tematu: |
||||
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego |
OCENA |
OCENA |
OCENA |
OCENA |
SŁOWNICTWO |
||||
Znajomość środków językowych |
Zna część słownictwa wprowadzonego
w tym rozdziale. |
Zna i stara się stosować część
słownictwa wprowadzonego w tym rozdziale. |
Zna i stosuje większość
słownictwa i wyrażeń wprowadzone w tym rozdziale. |
Zna i stosuje słownictwo i
wyrażenia wprowadzone w tym rozdziale. |
Uczeń przekazuje informacje. Uczeń udziela rad. |
W kilku prostych zdaniach
wyjaśnia, jak wykonać jedną z podanych czynności. |
Krótko wyjaśnia, jak wykonać
podane czynności. |
Pisemnie wyjaśnia
babci/dziadkowi jak korzystać z komputera. Wypowiedzi są w większości poprawne językowo. |
Pisemnie wyjaśnia
babci/dziadkowi jak korzystać z komputera. Wypowiedzi są proste do
zrozumienia i poprawne językowo. |
SŁUCHANIE Sekcja 1: Uczeń wyszukuje lub selekcjonuje informacje. Sekcja 2: Uczeń określa główną myśl wypowiedzi, określa kontekst wypowiedzi, wyszukuje lub selekcjonuje informacje. |
||||
Uczeń rozumie ze słuchu proste, krótkie, typowe wypowiedzi. |
W niewielkim stopniu poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie. |
Częściowo poprawnie poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na słuchanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na słuchanie. Uzasadnia swoje odpowiedzi. |
Uczeń przedstawia fakty z teraźniejszości. Uczeń przekazuje informacje. |
Układa kilka zdań, które opisują prosty eksperyment naukowy.
Wypowiedź nie jest kompletna i zawiera liczne błędy językowe. |
Krótko opisuje prosty
eksperyment naukowy. Wypowiedź jest częściowo poprawna. |
Samodzielnie opisuje prosty
eksperyment naukowy. Stosuje odpowiednie struktury. Wypowiedź jest w
większości logiczna. |
Samodzielnie opisuje prosty
eksperyment naukowy. Stosuje odpowiednie struktury. Wypowiedź jest logiczna. |
Uczeń wyraża swoje opinie. |
Układa kilka zdań, by wyrazić własne przewidywania dotyczące życia w
przyszłości. Wypowiedz zawierają liczne błędy, które mogą zakłócać
komunikację. |
Wyraża przewidywania dotyczące
przyszłości: bardzo krótko wypowiada się na temat wynalazków w roku 2040 oraz
opisuje życie w roku 2040. Wypowiedzi zawierają liczne błędy językowe. |
Wyraża przewidywania dotyczące
przyszłości: wypowiada się na temat wynalazków w roku 2040 oraz opisuje życie
w roku 2040. Wypowiedzi są ciekawe i w większości poprawne. |
Wyraża przewidywania dotyczące
przyszłości: wypowiada się na temat wynalazków w roku 2040 oraz opisuje życie
w roku 2040. Wypowiedzi są ciekawe i poprawne. |
CZYTANIE Sekcja 1: Uczeń określa główną myśl poszczególnych części tekstu. Sekcja 2: Uczeń wyszukuje lub selekcjonuje informacje, określa kontekst wypowiedzi. |
||||
Uczeń rozumie proste wypowiedzi pisemne. |
W niewielkim stopniu poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. |
Częściowo poprawnie poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na czytanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na czytanie. Uzasadnia swoje odpowiedzi. |
REAGOWANIE JĘZYKOWE Sekcja 1: uczeń odpowiednio reaguje językowo w określonych kontekstach sytuacyjnych, rozpoznaje i stosuje struktury leksykalno-gramatyczne. Sekcja 2: uczeń wyraża w języku obcym treści zawarte w materiałach wizualnych, rozpoznaje i stosuje struktury leksykalno-gramatyczne. |
||||
Uczeń
przetwarza treści przedstawione w materiale wizualnym oraz wyraża je w języku
obcym. |
W niewielkim stopniu poprawnie odpowiada na pytania do zdjęcia. |
Częściowo odpowiada na pytania do zdjęcia. |
W większości poprawnie odpowiada na pytania do zdjęcia. |
Poprawnie odpowiada na pytania do zdjęcia. |
Uczeń rozpoznaje i stosuje struktury leksykalno-gramatyczne. |
Z pomocą nauczyciela częściowo poprawnie uzupełnia luki w tekstach. |
Częściowo poprawnie uzupełnia
luki w tekstach. |
W większości poprawnie
uzupełnia luki w tekstach. |
W pełni poprawnie uzupełnia
luki w tekstach. |
Uczeń reaguje językowo w określonych kontekstach sytuacyjnych. |
Częściowo poprawnie wskazuje reakcje pasujące do usłyszanych
wypowiedzi. |
W większości poprawnie wskazuje reakcje pasujące do usłyszanych
wypowiedzi. |
W pełni poprawnie wskazuje reakcje pasujące do usłyszanych
wypowiedzi. |
W pełni poprawnie wskazuje reakcje pasujące do usłyszanych
wypowiedzi. Kontynuuje jeden z przykładów i odgrywa jako dialog. |
Uczeń rozwiązuje test na słownictwo z tematu 13. |
Temat 14 |
Świat przyrody |
|||
Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem
środków językowych, umożliwiających realizację pozostałych wymagań ogólnych w
zakresie tematu: |
||||
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego |
OCENA |
OCENA |
OCENA |
OCENA |
SŁOWNICTWO |
||||
Znajomość środków językowych |
Zna część słownictwa
wprowadzonego w tym rozdziale. |
Zna i stara się stosować część
słownictwa wprowadzonego w tym rozdziale. |
Zna i stosuje większość
słownictwa i wyrażeń wprowadzone w tym rozdziale. |
Zna i stosuje słownictwo i
wyrażenia wprowadzone w tym rozdziale. |
Uczeń przedstawia fakty z teraźniejszości. Uczeń udziela informacji. |
Pisze, jakie zwierzątka domowe
są popularne w Polsce. |
Pisze krótki artykuł. Podaje,
jakie zwierzątka są popularne i wymienia kilka problemów związanych z opieką
nad nimi. Popełnia liczne błędy językowe. |
Pisze krótki artykuł dotyczący
zwierzątek domowych. Podaje, jakie zwierzątka są popularne i jakie są
problemy związane z opieką nad nimi. Posługuje się bogatym i poprawnym
językiem. |
Pisze krótki artykuł dotyczący
zwierzątek domowych. Podaje, jakie zwierzątka są popularne i jakie są problemy
związane z opieką nad nimi. Posługuje się bogatym i poprawnym językiem. |
SŁUCHANIE Sekcja 1: Uczeń wyszukuje lub selekcjonuje informacje. Sekcja 2: Uczeń określa główną myśl wypowiedzi. |
||||
Uczeń rozumie ze słuchu proste, krótkie, typowe wypowiedzi. |
W niewielkim stopniu poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie. |
Częściowo poprawnie poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na słuchanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na słuchanie. Uzasadnia swoje odpowiedzi. |
Uczeń wyraża swoje opinie. |
Mówi, czy zgadza się lub nie z kampaniami przedstawionymi w
podręczniku. |
Krótko przedstawia swoją opinię
na temat kampanii omówionych z podręczniku. Popełnia liczne błędy językowe. |
Dość szczegółowo przedstawia
swoją opinię na temat kampanii omówionych z podręczniku. W większości
zachowuje poprawność językową. |
Szczegółowo przedstawia swoją
opinię na temat kampanii omówionych z podręczniku. Zachowuje poprawność
językową. |
CZYTANIE Sekcja 1: Uczeń określa główną myśl poszczególnych części tekstu, wyszukuje lub selekcjonuje informacje. Sekcja 2: Uczeń rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu. |
||||
Uczeń rozumie proste wypowiedzi pisemne. |
W niewielkim stopniu poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. |
Częściowo poprawnie poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na czytanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na czytanie. Uzasadnia swoje odpowiedzi. |
Uczeń opisuje przedmioty. |
Pisze kilka bardzo prostych zdań, by opisać przedmiot, który można
wykonać z surowców wtórnych. Praca nie jest kompletna lub nie można jej
zrozumieć z powodu licznych błędów językowych. |
Krótko opisuje projekt
przedmiotu, który można wykonać z surowców wtórnych. Opis jest logiczny i
poprawny językowo. |
Dość dokładnie opisuje projekt
przedmiotu, który można wykonać z surowców wtórnych. Opis jest logiczny i
poprawny językowo. |
Dokładnie opisuje projekt
przedmiotu, który można wykonać z surowców wtórnych. Opis jest logiczny i
poprawny językowo. |
REAGOWANIE JĘZYKOWE Sekcja 1: rozpoznaje i stosuje struktury leksykalno-gramatyczne. Sekcja 2: uczeń wyraża w języku obcym treści zawarte w materiałach wizualnych, odpowiednio reaguje językowo w określonych kontekstach sytuacyjnych. |
||||
Uczeń rozpoznaje i stosuje struktury leksykalno-gramatyczne. |
Z pomocą nauczyciela częściowo poprawnie uzupełnia luki w tekście. |
Częściowo poprawnie uzupełnia
luki w tekście. |
W większości poprawnie
uzupełnia luki w tekście. |
W pełni poprawnie uzupełnia luki w tekście. |
Uczeń reaguje językowo w określonych kontekstach sytuacyjnych. |
Częściowo poprawnie wskazuje reakcje pasujące do usłyszanych
wypowiedzi. |
W większości poprawnie wskazuje reakcje pasujące do usłyszanych
wypowiedzi. |
W pełni poprawnie wskazuje reakcje pasujące do usłyszanych
wypowiedzi. |
W pełni poprawnie wskazuje reakcje pasujące do usłyszanych
wypowiedzi. Kontynuuje jeden z przykładów i odgrywa jako dialog. |
Uczeń rozwiązuje test na słownictwo z tematu 14. |
Temat 15(Culture
bites) |
Elementy wiedzy o świecie i krajach
anglojęzycznych |
|||
Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem
środków językowych, umożliwiających realizację pozostałych wymagań ogólnych w
zakresie tematu: |
||||
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego |
OCENA |
OCENA |
OCENA |
OCENA |
CELEBRATIONS |
||||
Uczeń rozumie proste wypowiedzi pisemne i ustne. |
Dobiera święta do nielicznych
podanych opisów. Dobiera rozmówców do niektórych opinii. |
Dobiera święta do większości
podanych opisów. Dobiera rozmówców do większości opinii. |
Dobiera odpowiednie święta do
podanych opisów. Dobiera odpowiednich rozmówców do opinii. |
Dobiera odpowiednie święta do
podanych opisów. Dobiera odpowiednich rozmówców do opinii. Uzasadnia swoje
odpowiedzi. |
Uczeń przedstawia fakty z teraźniejszości oraz swoje opinie. |
Mówi, jakie jest jego ulubione
święto. |
Mówi, jakie jest jego ulubione
święto. Krótko uzasadnia swój wybór. Popełnia liczne błędy językowe. |
Mówi, jakie jest jego ulubione
święto. Uzasadnia swój wybór. Popełnia nieliczne błędy językowe. Dyskutuje na
temat polskich tradycji. |
Mówi, jakie jest jego ulubione
święto. Uzasadnia swój wybór. Dyskutuje na temat polskich tradycji. |
Uczeń opisuje zjawiska. Uczeń przetwarza informacje zawarte w tekście obcojęzycznych i wyraża je w języku obcym. |
Zapisuje kilka prostych zdań,
używając niektórych informacji z podręcznika. |
Używając części informacji z
podręcznika, opisuje angielskie święto. Zachowuje częściowo poprawność
językową. |
Używając wszystkich informacji
z podręcznika, opisuje angielskie święto. W większości zachowuje poprawność
językową. |
Używając wszystkich informacji
z podręcznika, opisuje angielskie święto. Zachowuje poprawność językową. |
FOOD |
||||
Uczeń rozumie proste wypowiedzi pisemne i ustne. |
W niewielkim stopniu poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i
słuchanie. |
Częściowo poprawnie poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie. Uzasadnia swoje odpowiedzi. |
Uczeń opisuje przedmioty oraz swoje upodobania. |
Wymienia kilka potraw, które powinien spróbować obcokrajowiec w
Polsce. |
Wymienia kilka potraw, które
powinien oraz których nie powinien spróbować obcokrajowiec w Polsce. |
Wymienia kilka potraw, które
powinien oraz których nie powinien spróbować obcokrajowiec w Polsce. Rozmawia
na ten temat w małej grupie – przedstawia swój wybór. |
Wymienia kilka potraw, które
powinien oraz których nie powinien spróbować obcokrajowiec w Polsce. Rozmawia
na ten temat w małej grupie – przedstawia swój wybór. Szczegółowo uzasadnia
swoje opinie. |
Uczeń opisuje własne doświadczenia. |
W kilka zdaniach wymienia dziwne potrawy i produkty, które próbował. |
Pisze krótki email, w którym
wymienia dziwne potrawy i produkty, które próbował. |
Pisze email, w którym krótko krótko opisuje dziwne potrawy i produkty, które próbował. |
Pisze email, w którym krótko
opisuje dziwne potrawy i produkty, które próbował. Opisuje uzasadnia swój
wybór. |
CHARITIES |
||||
Uczeń rozumie proste wypowiedzi pisemne i ustne. |
W niewielkim stopniu poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i
słuchanie. |
Częściowo poprawnie poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie. Uzasadnia swoje odpowiedzi. |
Uczeń proponuje, zgadza się lub odrzuca propozycje. Uczeń wyraża swoje upodobania. |
Mówi, jakiej organizacji
charytatywnej chciałby pomóc. |
Mówi, jakiej organizacji
charytatywnej chciałby pomóc i krótko uzasadnia swój wybór. Popełnia liczne
błędy. |
Mówi, jakiej organizacji
charytatywnej chciałby pomóc i krótko uzasadnia swój wybór. Proponuje różne
sposoby zbierania pieniędzy. Rozmawia o swoich pomysłach w małej grupie. W
większości zachowuje poprawność językową. |
Mówi, jakiej organizacji
charytatywnej chciałby pomóc i krótko uzasadnia swój wybór. Proponuje różne
sposoby zbierania pieniędzy. Rozmawia o swoich pomysłach w małej grupie i
opowiada klasie o decyzji grupy. |
Uczeń opisuje własne doświadczenia, wyraża swoje uczucia. |
Odpowiednio rozpoczyna i kończy
pocztówkę. |
Pisze krótką pocztówkę –
opisuje najważniejsze wydarzenia. Stosuje prosty język, popełnia dość dużo
błędów. |
Pisze pocztówkę - dokładnie
opisuje wydarzenia i swoje wrażenia. W większości zachowuje poprawność
gramatyczną. |
Samodzielnie i poprawnie pisze
pocztówkę. Dokładnie opisuje wydarzenia i swoje wrażenia. Stosuje bogate
słownictwo. |
COMPETITIONS |
||||
Uczeń rozumie proste wypowiedzi pisemne i ustne. |
W niewielkim stopniu poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i
słuchanie. |
Częściowo poprawnie poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie. |
Samodzielnie i poprawnie
rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie. Uzasadnia swoje odpowiedzi. |
Uczeń opisuje swoje upodobania. Uczeń opisuje własne doświadczenia. |
Mówi, jakie rodzaje gier lubi. |
Mówi, jakie rodzaje gier lubi i wyjaśnia dlaczego. |
Mówi, jakie rodzaje gier lubi i wyjaśnia dlaczego. Opisuje swoje
doświadczenia związane z tą grą (np. udział w konkursie). Popełnia nieliczne
błędy językowe. |
Mówi, jakie rodzaje gier lubi i wyjaśnia dlaczego. Opisuje swoje
doświadczenia związane z tą grą (np. udział w konkursie). |
Uczeń udziela informacji. |
Pisze ogłoszenie – zaproszenie do udział w konkursie. Przekazuje
część niezbędnych informacji. |
Pisze ogłoszenie – zaproszenie do udział w konkursie. Przekazuje
wszystkie niezbędne informacje, choć praca zawiera błędy językowe. |
W większości poprawnie pisze ogłoszenie – zaproszenie do udział w
konkursie. Praca zachowuje odpowiedni format i styl. |
Samodzielnie i poprawnie pisze ogłoszenie – zaproszenie do udział w
konkursie. Praca zachowuje odpowiedni format i styl. |
część gramatyczna |
|||||
Uczeń posługuje się bardzo
podstawowym zasobem środków językowych (gramatycznych), umożliwiających
realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie tematów wskazanych w
wymaganiach szczegółowych w podstawie programowej. |
|||||
Przygotowanie do egzaminu
gimnazjalnego |
OCENA |
OCENA |
OCENA |
OCENA |
|
Znajomość środków językowych |
Częściowo
poprawnie rozwiązuje zadania gramatyczne. |
W
większości poprawnie rozwiązuje zadania gramatyczne. Stara się je stosować we
własnych wypowiedziach, ale popełnia liczne błędy. |
Poprawnie
rozwiązuje zadania gramatyczne. W większości poprawnie stosuje wprowadzone
konstrukcje we własnych wypowiedziach. |
Poprawnie
rozwiązuje wszystkie zadania gramatyczne. Poprawnie stosuje wprowadzone
konstrukcje we własnych wypowiedziach. |
|
Zagadnienia w poszczególnych
sekcjach części gramatycznej: |
|||||
Część 1 |
Present Simple – czasownik to be |
Uczeń
rozwiązuje test gramatyczny po sekcji 1. |
|||
Część 2 |
Czasownik
have got –
posiadanie |
Uczeń rozwiązuje
test gramatyczny po sekcji 2. |
|||
Część 3 |
Czas Present Simple |
Uczeń
rozwiązuje test gramatyczny po sekcji 3. |
|||
Część 4 |
Czas Present Continuous |
Uczeń
rozwiązuje test gramatyczny po sekcji 4. |
|||
Część 5 |
Rodzajniki |
Uczeń
rozwiązuje test gramatyczny po sekcji 5. |
|||
Część 6 |
Zaimki
wskazujące i dzierżawcze |
Uczeń
rozwiązuje test gramatyczny po sekcji 6. |
|||
Część 7 |
Konstrukcja
There is/are |
Uczeń
rozwiązuje test gramatyczny po sekcji 7. |
|||
Część 8 |
Przyimki
czasu i miejsca |
Uczeń
rozwiązuje test gramatyczny po sekcji 8. |
|||
Część 9 |
Czas Past
Simple – czasownik to be |
Uczeń
rozwiązuje test gramatyczny po sekcji 9. |
|||
Część 10 |
Czas Past
Simple – czasowniki regularne i nieregularne |
Uczeń
rozwiązuje test gramatyczny po sekcji 10. |
|||
Część 11 |
Czas Past
Continuous |
Uczeń
rozwiązuje test gramatyczny po sekcji 11. |
|||
Część 12 |
Czasy Past Simple i Past Continuous |
Uczeń
rozwiązuje test gramatyczny po sekcji 12. |
|||
Część 13 |
Przymiotniki
w stopniu wyższym i najwyższym |
Uczeń
rozwiązuje test gramatyczny po sekcji 13. |
|||
Część 14 |
Wyrażanie
przyszłości – going to |
Uczeń
rozwiązuje test gramatyczny po sekcji 14. |
|||
Część 15 |
Wyrażanie
przyszłości – czas Present Continuous |
Uczeń
rozwiązuje test gramatyczny po sekcji 15. |
|||
Część 16 |
Wyrażanie
przyszłości – will |
Uczeń
rozwiązuje test gramatyczny po sekcji 16. |
|||
Część 17 |
Wyrażanie przyszłości
– be going, czas Present Continuous, will |
Uczeń
rozwiązuje test gramatyczny po sekcji 17. |
|||
Część 18 |
Can, could
– wyrażanie umiejętności, możliwości, przyzwolenia,
próśb |
Uczeń
rozwiązuje test gramatyczny po sekcji 18. |
|||
Część 19 |
Must, mustn't – wyrażanie obowiązku i zakazu |
Uczeń
rozwiązuje test gramatyczny po sekcji 19. |
|||
Część 20 |
Have to – wyrażanie obowiązku |
Uczeń
rozwiązuje test gramatyczny po sekcji 20. |
|||
Część 21 |
Should – wyrażanie powinności,
sugestii i rad |
Uczeń
rozwiązuje test gramatyczny po sekcji 21. |
|||
Część 22 |
Tryb
rozkazujący, wyrażanie propozycji i sugestii |
Uczeń
rozwiązuje test gramatyczny po sekcji 22. |
|||
Część 23 |
Rzeczowniki
policzalne i niepoliczalne |
Uczeń
rozwiązuje test gramatyczny po sekcji 23. |
|||
Część 24 |
Konstrukcje
czasownikowe z formą gerund lub
bezokolicznikiem |
Uczeń
rozwiązuje test gramatyczny po sekcji 24. |
|||
Część 25 |
Zaimki some-, any-, every-, no- |
Uczeń
rozwiązuje test gramatyczny po sekcji 25. |
|||
Część 26 |
Zaimki
przydawkowe definiujące – who, which, where |
Uczeń rozwiązuje
test gramatyczny po sekcji 26. |
|||
Część 27 |
Czas Present Perfect
Simple |
Uczeń
rozwiązuje test gramatyczny po sekcji 27. |
|||
Część 28 |
Ćwiczenia
z wykorzystaniem różnych czasów |
Uczeń
rozwiązuje test gramatyczny po sekcji 28. |
|||
Część 29 |
Pierwszy
i drugi okres warunkowy |
Uczeń
rozwiązuje test gramatyczny po sekcji 29. |
|||
Część 30 |
Przymiotniki
i przysłówki |
Uczeń
rozwiązuje test gramatyczny po sekcji 30. |
|||
Część 31 |
Strona bierna
– Present Simple i Past Simple |
Uczeń
rozwiązuje test gramatyczny po sekcji 31. |
|||
Opracowanie: Bartosz Michałowski